Mån - Fre 09 - 17 Kundservice: 010-207 10 77

Returer

Öppet köp, Ångerrätt och Garanti - 100% Nöjd kund garanti!

 

Öppet köp/Ångerrätt

Som kund har du alltid 30 dagar öppet köp och ångerrätt. Detta innebär att du kan lämna tillbaka din order inom 30 dagar om du ej är nöjd. Du har rätt att exempelvis öppna förpackningen och prova din vara förutsatt att den inte tar skada och är i oförändrat skick. Om din hantering av varan inneburit en värdeminskning av densamma kommer vi att göra ett avdrag med ett belopp motsvarande denna värdeminskning.

Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan.

Ångerrätten gäller dock inte för specialtillverkade varor, exempelvis en produkt vi ej har i vårt ordinarie sortiment eller reservdel som vi ej vanligtvis har.


Garanti

Garantin gäller i 36 månader.


Byte

Om du vill byta en produkt returnerar du produkten du vill byta, du får då pengarna tillbaka och lägger en ny order.

 

Retur

- Du returnerar enkelt genom att maila in till oss på info@belysningsdesign.se uppge ordernummer och vad du vill returnera samt varför så förser vi dig med returformulär och returetikett.
- Du får en retursedel av oss som du använder för att returnera dina produkter.
- Packa varan ordentligt, returnera din vara i produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage runt. Likvärdigt det som varan levererades i till dig. Vissa större produkter eller de som är längre än 150 cm kan inte levereras eller returneras via transportörens utlämningsställen. Vänligen kontakta kundtjänst.
- Returnera varan till Belysningsdesign med hjälp av den returetiketten ni fått skickad till er.

Återbetalning görs så snart vi mottagit, registrerat och godkänt din retur. Detta tar vanligtvis 1-2 veckor. Har du en obetaldfaktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Detta göra du via Klarna.se eller genom att ringa 08 120 120 10. Vi frågor kring återbetalning via kontot eller kort kontaktar ni Klarna. Du kan som alternativ fylla i Konsumentverkets standardformulär för att utöva din ångerrätt som du hittar på deras hemsida. Var noga med att uppgifterna är korrekta och tydliga.


Reklamationer

Om du fått en felaktig eller trasig vara så ber vi dig att kontakta vår kundservice via mail på info@belysningsdesign.se. Ange ordernummer samt en beskrivning av ditt ärende. Skicka gärna med en bild på den defekta varan där felet tydligt framgår, för snabbare hantering.

Vi kontaktar dig normalt inom 24h (vardagar) efter att vi mottagit ditt ärende. Vi står självklart för returfrakten samt frakt för utskick av nya varor/reservdelar vid reklamationer.

Du som kund står för att försändelsen inte tar ytterligare skador vid transporten tillbaka till leverantören. Så packa varan väl.
Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar vår kundservice. Observera att du måste lämna ett meddelande till oss med information om felet "inom skälig tid" efter det att du upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckt felet har du reklamerat inom skälig tid.

Varan ska skickas tillbaka till den adress som framgår på retursedeln som skickats till dig.
Handläggningstiden för reklamation kan ta upp till 20 arbetsdagar beroende på leverantör.

 

Återbetalning

Återbetalning sker av Klarna när vi fått din vara i retur. På vilket sätt återbetalning sker beror på hur du valt att betala din vara. För frågor vid återbetalning kontakta Klarna på www.klarna.se eller via telefon 08 120 120 10.

Transportskador

Vid leverans skall godset alltid kontrolleras. Anmälan skall omgående göras till vår kundtjänst via e-post till info@belysningsdesign.se. Om skadan upptäcks vid uppackningen skall detta anmälas till kundtjänst senast inom 4 dagar från mottagandet. För en effektiv och snabb hantering av reklamationen bör digitala bilder på godsets emballage samt bilder på den skadade varan bifogas och skickas till info@belysningsdesign.se. Observera att varorna inte får förflyttas eller användas innan reklamationsärendet är slutfört samt att emballaget sparas för ev. besiktning.

Ej uthämtad försändelse

Vi debiterar en kostnad på 295 kr för de kostnader som åsamkats oss - postens fraktavgifter (tur & retur) samt administration - om du inte löser ut det beställda paketet.