Mån - Fre 09 - 17 Kundservice: 08-510 620 10

Returer

Öppet köp, Ångerrätt och Garanti - 100% Nöjd kund garanti!

Du har 60 dagar öppet köp och ångerrätt på alla lampor, även på rabatterade produkter. Garantin gäller 36 månader. Du har rätt att exempelvis öppna förpackningen och prova den vara som du köpt och om du inte är nöjd med ditt köp har du 60 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan. För att utnyttja din ångerrätt

Om du vill returnera en vara så återbetalar vi hela beloppet när vi mottagit returen. Om du vill returnera något så måste du e-posta oss innan för instruktioner till info@belysningsdesign.se. Vi återbetalar pengarna så snart vi fått produkterna i retur.

Det finns även ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se) som du kan använda dig av. Vi ber dig att om möjligt returnera din vara i originalförpackningen. Vissa större produkter eller de som är längre än 150 cm kan inte levereras eller returneras via Postens utlämningsställen. Vid retur av dessa produkter vänligen följ instruktionerna på följesedeln. Vid retur gäller fri returfrakt

Ångerrätten gäller i stort sett allt på vår handelsplats. Ångerrätten gäller dock inte för specialtillverkade varor såsom de varor du special beställer. Om din hantering av varan inneburit en värdeminskning av densamma kommer vi att göra ett avdrag med ett belopp motsvarande denna värdeminskning.

Reklamationer

Om du fått en felaktig eller trasig vara så ber vi dig att e-posta oss på info@belysningsdesign.se eller ringa kunstjänst på nummer 08-510 620 10. Vi skickar ut en ny vara eller reservdel (t.ex. en skärm om det endast är den som felat). Du kan få retursedel antingen via e-post för utskrift eller brevledes. Retursedeln tejpas fast på kartongen som lämnas in hos ditt postombud. Vi står självklart för returfrakten samt frakt för utskick av nya varor/reservdelar vid reklamationer.

Vid reklamation står du som kund för transportrisken. Du som kund ansvarar för att försändelsen inte är skadad innan du tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad.

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar kundservice på telefonnummer 08-510 620 10 eller via e-post info@belysningsdesign.se. Observera att du måste lämna ett meddelande till oss med information om felet "inom skälig tid" efter det att du upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckt felet har du reklamerat inom skälig tid.

Om du, efter att ha varit i kontakt med oss, ska skicka tillbaka varan ska varan skickas till den adress som framgår på retursedeln som skickats till dig.

När vi mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Om det rör sig om ett fel kommer vi att ersätta dig så snart som möjligt och inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottog varan från dig. För att vi ska kunna ersätta dig för det som du betalat är det viktigt att du anger vilken bank du har och ditt bankkontonummer i det meddelande du lämnar till oss om reklamationen. När du valt betalsätt konto, faktura eller betalkort återförs summan till det konto som betalningen gjorts ifrån.

Återbetalning

På vilket sätt återbetalning sker beror på hur du valt att betala din vara. Nedan följer information om återbetalning avseende respektive betalsätt.

Faktura/konto:

När du har betalat för mycket eller av någon annan anledning ska få tillbaka pengar från oss, skickas ett återbetalningsmejl till mejladressen du angav vid köpet. Mejlet innehåller mer information, en länk till vårt återbetalningsformulär samt ditt ärendenummer. Tänk på att alltid ange ditt ärendenummer innan du skickar in uppgifterna. Om beloppet överstiger 30 000 SEK behöver du bifoga ett kvitto eller kontoutdrag för den gjorda betalningen. På kvittot eller kontoutdraget behöver följande information framgå: Datum då betalningen gjordes, kontonumren som pengarna betalades från och till, beloppet som betalades, samt vilket OCR-nummer som angavs. Anledningen till att vi behöver ett kvitto är för att kunna identifiera dig och säkerställa att pengarna återbetalas till rätt person. Självklart går det även bra att flytta pengarna till en pågående delbetalning eller aktiv faktura hos Klarna.

Kort:

Beloppet betalas tillbaka till samma betalkort som pengarna drogs ifrån. Vanligtvis tar det ungefär 3-5 dagar. Om du som kund använt ett kreditkort får de normalt sett ett kontoutdrag i slutet av varje månad med en översikt av alla transaktioner och återbetalningar. Om det görs en återbetalning exempelvis den 1:a i månaden ser ni som kund inte detta förrän i slutet av månaden. Om du kontaktar banken som utfärdat kortet kan de ta reda på informationen tidigare.

Återbetalning

På vilket sätt återbetalning sker beror på hur du valt att betala din vara. Nedan följer information om återbetalning avseende respektive betalsätt.

Faktura/konto:

När du har betalat för mycket eller av någon annan anledning ska få tillbaka pengar från oss, skickas ett återbetalningsmejl till mejladressen du angav vid köpet. Mejlet innehåller mer information, en länk till vårt återbetalningsformulär samt ditt ärendenummer. Tänk på att alltid ange ditt ärendenummer innan du skickar in uppgifterna. Om beloppet överstiger 30 000 SEK behöver du bifoga ett kvitto eller kontoutdrag för den gjorda betalningen. På kvittot eller kontoutdraget behöver följande information framgå: Datum då betalningen gjordes, kontonumren som pengarna betalades från och till, beloppet som betalades, samt vilket OCR-nummer som angavs. Anledningen till att vi behöver ett kvitto är för att kunna identifiera dig och säkerställa att pengarna återbetalas till rätt person. Självklart går det även bra att flytta pengarna till en pågående delbetalning eller aktiv faktura hos Klarna.

Kort:

Beloppet betalas tillbaka till samma betalkort som pengarna drogs ifrån. Vanligtvis tar det ungefär 3-5 dagar. Om du som kund använt ett kreditkort får de normalt sett ett kontoutdrag i slutet av varje månad med en översikt av alla transaktioner och återbetalningar. Om det görs en återbetalning exempelvis den 1:a i månaden ser ni som kund inte detta förrän i slutet av månaden. Om du kontaktar banken som utfärdat kortet kan de ta reda på informationen tidigare.

Transportskador

Vid leverans skall godset alltid kontrolleras. Avvikelser (godsskada, emballageskada, saknat kolli) skall noteras på frakthandlingen/handskannern och signeras av chaufför och mottagare. Samma förfarande gäller vid hämtning av paket/ gods hos paketombud/godsterminal. Anmälan skall omgående göras till vår kundtjänst på tel. 08-510 620 10 eller via e-post till info@belysningsdesign.se. Om skadan upptäcks vid uppackningen skall detta anmälas till kundtjänst senast inom 4 dagar från mottagandet. För en effektiv och snabb hantering av reklamationen bör digitala bilder på godsets emballage samt bilder på den skadade varan bifogas och skickas till info@belysningsdesign.se. Observera att varorna inte får förflyttas eller användas innan reklamationsärendet är slutfört samt att emballaget sparas för ev. besiktning.

Ej utlöst försändelse

Vi debiterar en kostnad på 295 kr för de kostnader som åsamkats oss - postens fraktavgifter (tur & retur) samt administration - om du inte löser ut det beställda paketet.