Mån - Fre 09 - 17 Kundservice: 08-510 620 10

Frågor & Svar

Returnera en vara/Ångerköp
_____________________________________________________________________________________________________________

a)      Maila oss på info@belysningsdesign.se när du vill registrera en retur. Följande uppgifter skall finnas i din registrering:

  1. Ordernummer
  2. Artikelnummer samt antal produkter
  3. Returorsak

b)      Originalkartongen skall vara i gott skick för att returen skall godkännas. Om varan är uppackad och monterad så skall den demonteras och återpackas i originalkartongen.

c)      Retursedel kommer att skickas från Belysningsdesign inom 2 arbetsdagar.   

d)      Originalkartongen skall förpackas i ny kartong och återförslutas. Retursedeln skall fästas på transportkartongen och inte på originalkartongen.

e)      Lämna sedan in paketet till närmaste postombud eller invänta upphämtning efter Belysningsdesign information om tillvägagångsätt för leverans.

f)       Kontakta Belysningsdesign via mail info@belysningsdesign.se när paket är inlämnat. Spar inlämningskvittot för framtida återkoppling. Du behöver inte betala något. Belysningsdesign står för returfrakten.

g)      När Belysningsdesign har emottagit returen och bekräftat godkänd retur kommer återbetalning att ske, läs mer om återbetalning här.

 

Fakturabetalning
_____________________________________________________________________________________________________________

a)      På Belysningsdedsign.se har du möjlighet att betala din varor mot faktura. Du har 14 dagar på dig att betala din faktura. Vid fakturabetalning tillkommer inga extra avgifter.

b)      För att välja fakturabetalning som betalsätt så fyller du i ditt personnummer enligt följande format: ÅÅMMDD-XXXX eller ÅÅÅÅMMDD-XXXX och klicka på ”Hämta”. Personnummer krävs enligt Klarna, men sparas inte av oss.

c)      När du fyller i personnummer så genomför Klarna alltid en automatisk miniupplysning. Detta gäller oavsett om du genomför köp eller inte. En miniupplysning genererar inte någon kreditupplysning.

I följande fall är fakturabetalning inte möjligt:

a)      Vi använder oss av miniupplysning för att ta ställning till vilka betalningsalternativ som kan erbjudas. I vissa fall så erbjuder vi därför inte faktura som betalningsalternativ. Du kan då istället betala med kort alternativt direktbetalning.

b)      Vid varje beställning så kontrolleras uppgifterna på nytt. Vi ber därför om er förståelse för att vi inte alltid erbjuder samtliga betalningsalternativ.

 

Ångra en lagd beställning
_____________________________________________________________________________________________________________

a)      Råkade du beställa fel eller har du ångrat dig? Ingen fara, så länge vi inte har börjat att packa varorna så kan du ångra dig.

b)      Inom 24 timmar så kan vi garantera att du kan ångra en lagd beställning utan att den är utlevererad.

Tänk på följande vid att ångra en lagd beställning:

a)      Du kan inte ångra en annullering, men däremot kan du göra en ny beställning närsom helst.

b)      Adressändringar kan inte göras i efterhand. Däremot kan du avbryta din beställning och lägga in din nya adress vid din nya beställning.  

c)      Vill du göra en adressändring i ditt användarkonto så logga in på ditt konto och klick på ”mitt konto” i sidhuvudet. Där kan du enkelt uppdatera dina adressuppgifter och spara.

d)      Om du vill ångra en eller flera paketartiklar i ett paket så måste hela beställningen ångras.

 

Kortbetalning
_____________________________________________________________________________________________________________

a)      Hos oss kan du betala tryggt med bank eller kreditkort. Vi accepterar VISA och Mastercard.

b)      Ditt kort debiteras när beställningen lämnar lagret. Om du returnerar en vara så återförs beloppet direkt till ditt konto igen.

Extra säkerhet vid betalning med kort:

a)      Verified by VISA och Mastercard Secure Code erbjuder en mycket säker hantering av korttransaktioner på Internet via särskilda krypteringsmetoder. Du behöver inte installera några program på din dator. Vid ett köp så länkas du automatiskt vidare till din Internet bank, där du bekräftar betalningsbeloppet men en personlig pinkod. När koden har bekräftas av banken så kommer beställningsbekräftelsen från Belysningsdesign till din mailadress direkt.

Återbetalning

a)       Så fort Belysningsdesign har bekräftat din retur kommer de returnerade varorna att återbetalas till dig.

b)       Har du använt kortbetalning så kommer pengarna för de varor du har returnerat återföras till ditt bankkonto.

c)        Har du betalat via Klarna faktura så återbetalas pengarna till det konto som du har registrerat hos Klarna.

Vad händer med min faktura om jag returnerar delar av min beställning?

a)      Om du har valt faktura som betalsätt och väljer att returnera delar av din beställning så betalar du in fakturans totalsumma minus summan av värdet för de produkter du har valt att returnera. Vid en retur så annulleras din faktura så fort du har betalt in den eventuella mellanskillnaden och din retur har kontrollerats av lagret. Observera att din returrätt gäller i 60 dagar från det att du mottagit din beställning.

 

Leveranstid
_____________________________________________________________________________________________________________

a)      Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar beroende på leverantör och om varan finns i lager. Du får besked på mail när varan lämnar lagret och en sms-avisering till det mobilnummer som du angett när du har registrerat dig, angett vid din beställning när ditt paket kan hämtas ut.

b)      Om du inte hämtar ditt paket inom 2 dagar så får du en påminnelse via sms igen, och hämtas inte ditt paket ut inom 7 dagar så kommer en ytterligare påminnelse via postavi i din brevlåda. Om paketet inte hämtas ut inom 14 dagar från ankomst kommer paketet att returneras till Belysningsdesign där en avgift debiteras på 295: - för de kostnader det åsamkat oss.

Reklamation
_____________________________________________________________________________________________________________

a)      Trots noggrann kvalitetskontroll av våra leverantörer och varje produkt så kan det ändå inträffa att produkter i enstaka fall är defekta. Om en produkt efter returrättens utgång skulle uppvisa en tillverknings- eller materialfel ber vi dig kontakta kundtjänst via mail info@belysningsdesign.se eller telefon 0770-220270. Vi hanterar varje ärende individuellt.

b)      Du har rätt att reklamera en produkt med tillverknings- och/eller materialfel eller fel som uppkommit i och med normalt användande/slitage inom 3 år efter köpet.

c)      Om produkten inte har hanterats varsamt eller skötselrådet inte har beaktats så har du inte rätt till att reklamera produkten.

Så här gör du för att reklamera en vara:

a)      Förklara kort hur felet har uppstått. Tag flera bilder som kompletterar din skriftliga reklamation. Defekten måste vara väl synligt på minst en av bilderna. Se till att produkten fotas från alla vinklar. Maila bilderna till info@belysningsdesign.se. Vi godkänner ärendet så snabbt som möjligt och tar kontakt med dig inom några dagar.

 

60 dagars returrätt
_____________________________________________________________________________________________________________

a)      Du har 60 dagars returrätt från beställningsdagen. Det är kostnadsfritt att returnera en vara till oss. Vi står för hela kostnaden. Du har rätt att öppna förpackningen och prova produkten. Förpackningen skall vara oskadd och återförslutningsbar i nyskick för att returen skall godkännas.

b)      Returnerade varor skall försändas tillbaka i oförändrat skick.

c)      Vill du byta en vara hos oss gör du det enklast genom att returnera varan till oss och beställa en ny vara.
När vi har kontrollerat och godkänt din retur återbetalas summan av de returnerade varorna till ditt bankkonto.